Manager

7 НАВИЧОК, ЯКІ СЛІД РОЗВИВАТИ МЕНЕДЖЕРАМ, ЩОБ ДОСЯГТИ УСПІХУ У 2022 РОЦІ

У сучасних реаліях кожен роботодавець прагне оптимізувати свої відносини з найманими працівниками. Дистанційна робота стає все більш розповсюдженою практикою. На початку 2021 року актуальним питанням було управління дистанційними командами, де існує особлива система постановки завдань, контролю виконання та підтримки робочої атмосфери.  Проте з цим завданням більшість керівників розібралися досить швидко. На перший  план стали виходити нові задачі, серед яких розвиток компанії у нових реаліях ведення бізнесу. В свою чергу ці завдання вимагають зосередження на розвитку нових компетенцій. 

Сім основних навичок, які слід розвивати менеджерам, щоб досягти успіху в 2022 році:

1.Навички модерації та розвинуті технічні навички роботи в онлайн-просторі.  

Багато управлінців, які перейшли на дистанційну роботу, зіткнулися з тим, що не знали, як організовувати онлайн-зустрічі, збори, конференції.  Якщо кількість учасників зустрічі перевищує 2-3 особи, потрібні навички модерації, вміння переходити з конференції в конференцію, у сесійні зали, викладати посилання на Google Документи. У дистанційній роботі все більше уваги приділяється реперним точкам, термінам: коли має бути присланий матеріал, підготовлено презентацію, коли відбудеться зустріч тощо. Впровадження сучасної системи CRM з легкістю вирішує ці питання.

2. Вміння керувати персоналом дистанційно: мотивувати, контролювати, надавати зворотній зв’язок.

В офісі керівник бачить своїх колег, що дозволяє швидко вирішувати складнощі.  У дистанційному форматі менеджери зазвичай орієнтуються на кінцевий результат, що може призвести до порушення термінів та помилок.  Важливо переглянути систему встановлення точок контролю, щоб вчасно виявити та локалізувати проблему.

3. Навички особистого тайм-менежменту та самодісципліна.

На перший план виходять здатність до самоконтролю та самоорганізації. Сучасні керівники повинні вміти налаштуватися працювати у будь-яких умовах, переглянути підхід до планування завдань з урахуванням очікувань сім’ї, тримати фокус на робочих завданнях. Необхідно розуміти золоту середину і стежити не лише за тим, щоб усе встигнути та зробити вчасно, а й грамотно відпочивати.  Найчастіше, працюючи вдома, у людини зливається робочий та особистий простір, робочий та особистий час.  Тому, щоб уникнути демотивації, потрібно навчитися відокремлювати ці поняття.

4. Гнучкість, оперативність та вміння розтавити приорітети.

Сьогодні найваливішою компетенцією стає здатність до швидкого прийняття рішення у ситуації невизначеності, коли ризики не можна не тільки повноцінно зважити, але навіть точно визначити. Тому особливо цінним є вміння підлаштувуватися під ситуацію, відмовитись від перевірених форматів, які рятували у часи стабільності, але більш не підходять під актуальні обставини.  

Одна із складових здатності швидко приймати рішення – увага до сигналів із навколишнього середовища.  Спостереження за динамікою процесів у галузі, у регіоні.

Також важливо розвивати здатність будувати різні короткострокові сценарії розвитку, щоб у разі швидкої зміни ситуації зуміти реалізувати той чи інший заздалегідь прорахований сценарій.  У нинішніх умовах важливіше швидко прийняти рішення та скористатися можливістю, ніж спиратися на стратегію, прийняту в умовах більшої стабільності та передбачуваності.

До гнучкості токаж належить і здатність розставити пріоритети та відмовитися від незначного.  Чим менш стабільна навколишня дійсність, тим більше потрібно впроваджувати зміни в одиницю часу.  Вміння визначати пріоритети допомагає найменшими ресурсами досягати найбільших результатів.

5. Здатність постійно вчитися

Самонавчання повинне стати звичкою для постійного розвитку компетенцій. При цьому треба  вміти користуватися різними сучасними інструментами навчання: онлайн курси, аналіз кейсів, дискусії. Сучасний індивідуальний підхід до навчання передбачає те, що кожен фахівець має індивідуальну програму навчання, адаптовану до його потреб, зокрема, щодо скілів, які важливо розвивати для досягнення цілей. 

6. Посилення лідерських навичок

Ще одна актуальна навичка – здатність залучити співробітників до роботи.  У традиційному офісному форматі добре працює емоційне заохочення, коли ентузіазм і впевненість у результаті передається підлеглим.  При дистанційній роботі емоційне заохочення практично не працює, і треба вчитися використовувати інші інструменти: розстваляти акценти, промовляти очікування, пояснювати мотиви та ідеї.

7. Навичка впровадження змін

Керівник повинен знати, що будь-які зміни вимагають не лише наказу, а й роботи з колективом, організації інформаційної підтримки, вирішення потенційно конфліктних ситуацій.  В умовах нестабільності надзвичайно важлива навичка – здатність реалізовувати зміни та зробити так, щоб люди були готові ці зміни впроваджувати. Отже, нам потрібно докладати зусиль таким чином, щоб витрачати менше ресурсів, але при цьому отримувати більше результатів.  В нових реаліях менеджери повинні чітко виділяти, які мінімальні дії дадуть максимальний ефект.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *