Соціальні медіа можуть стати потужним інструментом, який допоможе вам знайти нові можливості для роботи та розвинути професійну репутацію. За результатами соціологічних досліджень, що були проведені у Сполучених Штатах Америки у 2019 році серед менеджерів та фахівців з персоналу, перегляд соціального профілю кандидата стало неодмінним етапом в ухваленні рішення щодо пропозиції подальшої співпраці. 57% респондентів заявили, що вирішили не запрошувати на співбесіду кандидатів через інформацію, яку вони знайшли про них в Інтернеті. Цікаво, що 22% опитуваних заявили, що переглядали соціальні мережі кандидатів, щоб знайти причини не брати їх на роботу. Проте 58% респондентів повідомили, що шукали інформацію, яка підтверджує кваліфікацію претендентів на роботу. Іншими словами, недостатньо лише очистити свої профілі в Інтернеті від інформації, яка може вас дискваліфікувати. Щоб використовувати соціальні медіа у своїх професійних перевагах, потрібно бути позитивним та ініціативним та уникати розповсюджених помилок.
Перша помилка — не бути представленим в соціальних мережах
Майже половина опитаних роботодавців у Сполучених Штатах Америки заявили, що не будуть наймати кандидата, якщо не зможуть знайти його в Інтернеті. Отже, щоб бути цікавим і мати попит, ви повинні бути в пошуку. Це означає мати присутність в Інтернеті, регулярно оновлювати свої профілі в соціальних мережах та взаємодіяти з людьми у вашій галузі. Якщо вам якось вдалося уникнути соціальних мереж до цього часу, хороша новина полягає в тому, що у вас є чистий аркуш, щоб створити свій привабливий професійний бренд в Інтернеті.
Друга помилка — це розміщення занадто часто інформації та повідомлень (особливо в робочий час).
40% роботодавців зазначають, що недоречні фотографії у профілях найчастіше формують неприємне враження про кандидатів. Образливі та дискримінаційними коментарі також серед частих причин відмови кандидатам. Але принаймні одна причина може стати несподіванкою: 12% заявили, що відмовилися розглядати кандидатів, оскільки вони надто часто розміщували свої публікації. Тому надмірна активність формує враження, що ви проводите цілий день у соціальних мережах, ваш майбутній роботодавець може запідозрити, що ви використовуєте робочий час в своїх інтересах.
Третя помилка – обмін інформацією, яка може призвести до звільнення
Сподіваємось, ви знаєте, що не слід розміщувати комерційну таємницю чи розповсюджувати негативні речі про свого роботодавця, начальника чи колег у соціальних мережах.
Якщо ви шукаєте роботу і відчуваєте пристрасть до своєї справи, ви можете вирішити, що не хочете працювати у роботодавця, який би відмовився від вашої кандидатури на основі ваших переконань. Проте не слід забувати, що ваша діяльність у соціальних мережах може напроти сформувати ваш позитивний індивідуальний професійний бренд. Різниця між особистим брендом та професійним брендом полягає в тому, що останній – це лише те, що має значення для роботодавця. Тож тримати баланс між особистим і професійним в просторі Інтернету – це найкраща та виграшна стратегія сьогодення.